18 Aralık 2012 Salı

ÇİKOLATALI TRUFF







     Selamlar  hani bu aralar bir pasta merakım var diyorum ya işte bu meraktan dolayı en iyi pandispanya tarifini yakalamak adına  evde bol bol  denemeler oluyor . Tam istediğim gibi olmayan pandispanyaların bir kısmı çocuklar ve eşim tarafından anında bitirilse de  kalan kekler olmuştu. Aslında çok kötü değiller ama benim aklımdaki gibide değiller. O nedenle pastada kullanmadım onları. Bende bu pandispanyalardan truf  yaptım. Gayette  lezzetli oldular. Ertesi güne bir tane bile kalmadı. Vallahi yemesi de yapması da iyi hoş da bu kilo işi ne olacak bilmem. Yakında baskül ailesi olarak dolaşacağız herhalde:))) Efendiiim  bizim evde pek rağbet gören trufların tarifini  almak isterseniz buyrun.

  Arta kalan keklerimizi  ufak ufak parçalayıp  hazırladığımız  ganajın  içine ilave  ediyoruz.Ben iri kıyılmış fındık koydum sizler istediğiniz bir kuruyemiş , kuru meyve yada çikolata parçaları ekleyebilirsiniz. Bu malzemeleri karıştırdığınızda kek hamurundan biraz daha kıvamlı bir karışım elde ediyorsunuz.Bu karışımı 3-4 saat tercihen 1 gece dolapta dinlendirelim. Hamurumuzu dolaptan çıkarttığımızda  biraz sert olabilir.Yoğurdukça  elimizin sıcaklığıyla hamurumuz kıvama gelecektir.
Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde toplar yapalım. Ben bu topları eritilmiş çikolatayla kapladım.İsteğe göre ,şam fıstık , badem ,fındık ,hindistanceviziylede  kaplayabilirsiniz.

GANAJ  TARİFİ
1 Paket çiğ kremayı tencereye  alalım içine 80 gr. çikolatayı  (isteğe göre bitter,sütlü yada beyaz çikolata fark etmez) ufak parçalara ayıralım.Kremayı kaynatmadan ısıtalım çikolatalar erimeye başladığında ateşten alıp kalan çikolataların  kremanın sıcağında erimesi için karıştıralım ganajımız hazır.
   Ganajın  miktarını  kek miktarına göre ayarlamalıyız.


Evde hiç truf kapsülü kalmadığı için ben böyle servis yaptım. Ama truf kapsüllerinde  daha şık  duruyorlar:))
 
Bunlarda  sizin için netten seçtiğim alternatifler.


 
 

AFİYET OLSUN
SAĞLIK VE MUTLULUKLA KALIN
     
 

 

 
  

22 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, görüntü çok güzel, tatları kimbilir nasıldır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma ziyaretiniz beni mutlu etti. Tatları bir çok kişi tarafından beğenildi.Onedenle tarife güvenebilirsiniz:))) sevgiler...

      Sil
  2. eline sağlık pembe makara. beni ziyarete geldiğin için ayrıca teşekkürler.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar pembe kalpler. Ben de ziyaretine sevindim. Güzel şeyler paylaşmak dileğiyle her zaman beklerim.sevgiler:))

      Sil
  3. Teşekkürler Nilgün hanımcım. Ah mümkün olsa tüm dostlara ikram edebilsek değil mi?:)))) SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  4. of of of diyorum:)
    süperr
    en kısa zamanda denerim umarım:)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler prettyinpink bride :)) Tarife güvenebilirsin gerçekten lezzetli oluyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben geldim :))
    blogunuz çok güzel :))

    truff çok severim ))
    çok güzel görünüyorlar...
    şimdi olsada yesem dedim :))
    ellerinize sağlık...

    sizi izlemeye aldım...
    sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
    sevgiler........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HOŞGELDİNİİİİZ GURME ŞİRİNE ZİYARETİNİZE ÇOK SEVİNDİM.NE GÜZEL BİR YORUM BU TEŞEKKÜRLER. GELMEZMİYİM BEN DE HEMEN GELİYORUM.SEVGİLER...

      Sil
  7. oooooo ben neler kacırmısımmm .....ben bunların ve kacırdıgım herseyın tarıfını ıstesem cokmu ayıp etmiş olurumm...görur görmez olsada yesem dedırttı valla:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYY VALLAHİ SİZİN BU MOTİVE EDİCİ GÜZEL YORUMLARINIZ ÖZLEMİŞİM. BİR DAHA BİZİ BU KADAR YANLIZ BIRAKMAYIN.KEŞKE İKRAM EDEBİLSEYDİM:( AMA GÜZEL DİLEKLERİMİ GÖNDERİYORUM:))) SEVGİLER...

      Sil
  8. Bende bloğunu geçte olsa keşfettim bana yazdığın o içten yorumunu tutmaz biliyorum ama ellerine sağlık ne kadar güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Hoş geldin canım.Çok memnun oldum ziyaretine.Askerinden iyi haberler alıyorsundur inşallah.Güzel sözlerin için de teşekkür ederim.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldumm. Askerden çok şükür hep iyi haberler alıyorum umarım hep böyle olur. Rica ederim. Kendine ve bloğuna iyi bak :)

      Sil
    2. İnşallah meryemcim Alla'a emanet cümle askerler.sevgiler:))

      Sil
  10. Canım sende ne marifetler varmış böyle, harika görünüyorlar adaşım ellerine, emeğine, lezzetine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah ne güzel sözler bunlar çok teşekkür ederim adaşım o bakan gözlerin güzelliği:))) Sevgiler..

      Sil
  11. Eltim bu blog hiç iyi olmadı.Göz görmeyince gönül katlanıyordu.Ama şimdi yaptıklarını görünce olmuyor.Bi zahmet gel sen İstanbul' a yerleş, yoksa ben gelip sizin eve yerleşeceğim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman eltim kayınbiraderin yüzünden gezmeye gelemiyoruz!!! ne mümkün yerleşmek.Amaaa sen buyur gel mutlu oluruz. Öptüm seni:)))

      Sil
  12. ellerinize sağlık
    mükemmel görünüyorlar.
    çikolata olur da lezzeti kötü mü olur :)
    çok lezzetli olmuştur eminim :)

    paylasacaklarimvar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ziyaretiniz ve güzel yorumunuz beni memnun etti:)sevgiler...

      Sil