26 Aralık 2012 Çarşamba

AHUDUDU MARMELATLI KURABİYE

Merhabalar  yepyeni bir yılı karşılamak için geri sayım başladı.Dolayısıyla hazırlıklar da alışveriş de hız kazandı:))Tabii  bu hazırlıklar sırasında en çok evin hanımları yorulur ( her zaman olduğu gibi).Ben de  bu koşuşturmanın içinde yorgun düşen siz sevgili dostlarıma bir çay molası verdiğinizde çayınızın yanına eşlik etmesi için ahududu marmelatlı kurabiye yaptım.Gönül ister ki her birinize ayrı ayrı ikram edeyim bu kurabiyeyi ama maalesef şimdilik mümkün olmuyor.Belki günün birinde olur ne dersiniz:))))Şu an için ancak tarifini verebiliyorum .Umarım beğenirsiniz bizim evde çok rağbet gören bir kurabiyedir bu.

 
MALZEMELER
*1 Paket  margarin
*1/2 su bardağı toz şeker
* 1 yumurta
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
*Ahududu marmelatı
*Alabildiğince un
 
YAPILIŞI
*Marmelat hariç tüm malzemeler karıştırılıp kulak memesinden biraz daha sert bir hamur elde edilir.
*Hamur merdane yardımıyla yarım cm. kalınlığında açılır istediğimiz şekilde bir kurabiye kalıbı ile kesilir.
*İki şekil üst üste konulur ama üstteki kurabiyenin ortasına yuvarlak bir delik açılır.
*170 derecede yaklaşık 15-20dk. pişirilir.
*Soğuduktan sonra kurabiyelerin ortasına ahududu marmelatı konularak servis edilir.
AFİYET  OLSUN
 









26 yorum:

  1. Çok lezzetli ve güzel görünüyor. Ahududu ya bayılırım. Ellerine sağlık. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar evet ahududunun lezzetini ben de çok severim zaten bu kurabiyeye başka bir tat da yakışmadı.sevgiler:)))

      Sil
  2. cokkk ıstah acıcı gorunuyor canımm ellerıne saglıkk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim serpil ablacım:))sevgiler...

      Sil
  3. O NE GÜZEL GÖRÜNTÜDÜR ÖYLE YARABBİM
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne hoş ne sıcak yorumdur asıl:))size de hayırlı sabahlar.sevgiler...

      Sil
  4. Kakhve molasını kaçırdım ,elime çayımı aldım bir tanede kurabiyenden hımmm çokk güzel olmuşşş...ellerine sağlık....e ben kalkıyım artık bir sürü iş varr :)ama güzel geldi molaa sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun Hande'ciğim.Ziyaretin için teşekkürler.işlerin de kolay gelsin:))sevgiler...

      Sil
  5. Eline sağlık sibel abla.öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler pembe kekik.Benden de sana kocaman sevgiler:)

      Sil
  7. Değerli Arkadaşım,
    Bende sizi iadei ziyarete geldim,iyiki geldim ensevdiğim böğürtlenli kurabiyeyle karşılandım.Nefis görünüyor ellerize sağlık.:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin sefalar getirdin:)) Güzel yorumunla da beni mutlu ettin arkadaşım.sık sık beklerim ben de seni izlemeye aldım:))sevgiler...

      Sil
  8. amanın kurabiyelerine bayıldım :))
    çok güzel görünüyorlar :))
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın şirinem,vallahi adın gibi yorumların da şirin ve enerjik oluyor:)sevgiler...

      Sil
  9. Canım kurabiyeler çok nefis görünüyor, bende isterim:))Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy Sibel'im keşke mümkün olsaydı da sana da ikram edebilseydim. Kimbilir belki bir gün mümkün olur:)) Güzel yorumuna teşekkür ederim sevgiler:)))

      Sil
  10. NEFİSS GÖRÜNÜYOR,MARMELATIN RENGİNE BAYILDIMMMM.
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Hayat cafe. Güzel yorumunuza teşekkür ederim.sevgiler...

      Sil
  11. Eltimmmmm, ellerine sağlık nefis görüntü...Tabii bu kurabiyenin lezzetini de bildiğim için canım çekti yaaaa.Bir tanecik alabilirmiyim??? Aldım bile:)) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al eltim al lafımı olur.Feda olsun sana kurabiyeler:))))sevgiler...

      Sil
  12. ahududuya bayılırım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili mazes,ahududunun tadını ben de çok seviyorum:)sevgiler...

      Sil